czwartek, 08 grudzień 2016 12:38

Nasiona chia

Napisał 
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Nasiona chia




Nasiona szałwii hiszpańskiej (salvia hispanica) pochodzą z Ameryki Południowej, gdzie przez wieki stanowiły podstawę lokalnej diety. Te małe ziarenka kryją w sobie moc leczniczą oraz wiele cennych składników odżywczych:

 

  1. kwasy tłuszczowe Omega 3 i Omega 6 w optymalnych proporcjach. Ta proporcja jest ważna dla naszego zdrowia. Kwasy omega-3 mają działanie przeciwzapalne, wzmacniają system odpornościowy oraz nerwowy. Wysokie stężenie kwasów z grupy omega-3 działa przeciwnowotworowo (szczególnie na nowotwór piersi, szyjki macicy) oraz obniża cholesterol.

  2. wapń - porcja nasion (dwie łyżki, czyli ok. 20g) zawiera 150g wapnia - taką ilość zawiera 1/2 szklanki mleka. Wapń jest podstawowym budulcem kości, bierze udział w działaniu układu hormonalnego, wpływa na układu pokarmowego (kurczliwość jelit) oraz pracę serca

  3. żelazo - zapobiega niedokrwistości

  4. potas - elektrolit, wspomaga pracę serca

  5. magnez - wspomaga pracę mięśni, niedobór powoduje skurcze oraz może doprowadzić do depresji

Nasiona chia są produktem wysokotłuszczowym. W 100g znajduje się 34g tłuszczu i w większości są to nienasycone kwasy tłuszczowe. Zawierają także dużo błonnika, wspomagającego pracę jelit oraz działającego jako prebiotyk, który jest pożywką do dobrych bakterii jelitowych.

Dzięki bogatej zawartości składników odżywczych są idealne dla sportowców. Kwasy omega-3, mające działanie przeciwzapalne wspomagają regenerację mięśni a także dodają energii. Dzięki wysokiej zawartości białka wspomagają pracę mięśni, jak i budowanie masy mięśniowej.

Posiłek składający się z nasion jest idealnym posiłkiem potreningowym.

Czytany 174734 razy Ostatnio zmieniany środa, 04 styczeń 2017 12:25

753215 komentarzy

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.