środa, 21 grudzień 2016 13:32

Nawodnienie

Napisał 
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Nawodnienie organizmu

Kwestia prawidłowego nawodnienia organizmu ma ogromne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Ponadto odpowiednie spożycie płynów może mieć znaczący wpływ w trakcie redukcji masy ciała. Odwodniony organizm nie funkcjonuje odpowiednio przez co sam proces odchudzania może zostać zaburzony.



Niezbędne jest także spożywanie odpowiedniej ilości płynów u osób aktywnych, zbyt małe spożycie płynów będzie prowadziło do odwodnienia, gorszych wyników, osłabienia.

Warto także zwrócić uwagę, że odpowiednią ilość płynów (1,5-2l) należy spożywać w ciągu całego roku!

Niższe temperatury zimą czy jesienią mogą powodować obniżone pragnienie, jednak nasz organizm składa się w 60% z wody i taki poziom nawodnienia powinien zostać utrzymany przez cały rok.

Należy pamiętać, że źródłem płynów nie jest tylko woda. Co stanowi źródło płynów dla naszego organizmu: 

  • woda

  • soki warzywne

  • zupy, kremy warzywne

  • soki owocowe niedosładzane

  • herbaty

  • soczyste owoce i warzywa

Czytany 42155 razy Ostatnio zmieniany środa, 04 styczeń 2017 12:26

20602 komentarzy

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.