czwartek, 24 październik 2019 11:56

Światowy dzień walki z otyłością - jak powstrzymać tycie ?

Napisał 
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Otyłość to niewątpliwie plaga dzisiejszych czasów. Półki sklepowe wypełnione po brzegi niezdrwymi przekąskami, życie w biegu, brak regularności i harmonii w jedzeniu. Wszystko to nie sprzyja naszemu samopoczuciu, tyjemy w zastraszającym tempie i to z wielką łatwością. Przekłada się nie tylko na nasz wygląd i samoocenę, ale także na zdrowie i jakość życia. Wraz z wzrostem masy ciała rośnie ryzyko zachorowań na nowotwory układu pokarmowego, cukrzycę, nadciśnienie, miażdżycę. Dodatkowo większa masa ciała powoduje obciążenie stawów prowadząc do zwyrodnień i częstszych urazów. Jak możemy walczyć z tym zjawiskiem ?  Przedstawiamy kilka trików, które z pewnością przyczynią się do pozytywnej zmiany :


- Jadąc do pracy zamień auto na komunikację miejscą lub rower. Oszczędzisz pieniądze i stanie w korkach, a czas poświęcony na dojazd możesz potraktować jako trening lub rozgrzewkę. Pamiętaj, że wg WHO zaleca się codziennie robić minimum 5000 kroków.


- Badź przykładem dla innych, niech zazdroszczą Ci organizacji i kreatywności. Dziecku do szkoły zamiast batona daj owoc, a na drugie śniadanie w pracy sięgnij po świeżą sałatkę, którą będą wszyscy się zachwycać :)


- Miej zawsze przy sobie butelkę wody. Często nasz organizm mylnie domaga się jedzenia podczas gdy wynika to z pragnienia. Pozwoli to ograniczyć nadmiar kalorii, nawodni Twój organizm i podtrzyma uczucie sytości.


- Uważaj na słodzonie kawy, herbaty oraz wszystkie kolorowe napoje - to bardzo niebezpieczna pułapka, która często jest pomijana podczas bilansowania kaloryczności


- Uważaj równiez na sklepowe gotowce, często kuszą nas owocowe, pseudozdrowe jogurty owocowe, płatki śniadaniowe, batoniki "fit". Niestety nie mają one nic wspólnego z produktami light, a zawierają syrop glukozowo-fruktozowy i cała gamę konserwantów, sztucznych barwników i polepszaczy. Czytajmy więc etykiety, lub zróbmy ich alternatywy sami w domu.


- Zadbaj o swoich bliskich, jeżeli zależy Ci na ich zdrowiu zaproś na współny posiłek, w którym znajdą wiele warzyw, chude mięso i produkty zbożowe. Pokaż, że domowa kuchnia nie musi być obfita w tłuszcz i ciężko produkty. Ugotujcie razem prosty i smaczny posiłek, który będzie inspiracją do zmiany nawyków.


- Zamiast ciasta na deser przygotuj sałatke owocową, pudding zbożywy lub zdrowe ciastka na bazie płatków owsianych i suszonych owoców. Niedzielny deser nie musi oznaczać kalorycznego i maślanego ciasta.


- Przygotuj sobie pakiet jedzenia na cały dzień, aby nie kusiły Cię szybkie i niezdrowe rozwiązania takie jak jedzenie na mieście w wątpliwych miejscach czy jedzenie byle czego na szybko. Możesz zrobić to już dziś z naszą pomocą ! :)

Czytany 16748 razy

28185 komentarzy

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.