Dieta pudełkowa Fitway Poznań Dieta pudełkowa Fitway Poznań
środa, 04 listopad 2020 11:24

8 kroków do dobrej zmiany Wyróżniony

Napisane przez 
Oceń ten artykuł
(1 głos)

8 Kroków do dobrej zmiany. Poznaj łatwe sposoby jak szybko zmienić swoje nawyki na zdrowsze



1. Jadąc do pracy zamień auto na komunikację miejscą lub rower. Oszczędzisz pieniądze i stanie w korkach, a czas poświęcony na dojazd możesz potraktować jako trening lub rozgrzewkę. Pamiętaj, że wg WHO zaleca się codziennie robić minimum 10.000 kroków.

2. Bądź przykładem dla innych, niech zazdroszczą Ci organizacji i kreatywności. Dziecku do szkoły zamiast batona daj owoc, a na drugie śniadanie w pracy sięgnij po świeżą sałatkę, której inni Ci pozazdroszczą :)

3. Miej zawsze przy sobie butelkę wody. Często nasz organizm mylnie domaga się jedzenia podczas gdy wynika to z pragnienia. Pozwoli to ograniczyć nadmiar kalorii, nawodni Twój organizm i podtrzyma uczucie sytości.

4. Uważaj na wszystkie kolorowe napoje - to bardzo niebezpieczna pułapka, która często jest pomijana podczas bilansowania kaloryczności. Przykładowo – szklanka soku pomarańczowego 100% ma około 98 kcal. Wystarczy wypić 2-3 szklanki aby mieć ekwiwalent kaloryczny posiłku.

5. Uważaj również na sklepowe gotowce, często kuszą nas owocowe, pseudozdrowe jogurty owocowe, płatki śniadaniowe, batoniki "fit". Niestety nie mają one nic wspólnego ze zdrowymi produktami, a mogą zawierać np syrop glukozowo-fruktozowy i cała gamę konserwantów, sztucznych barwników i polepszaczy. Czytajmy więc etykiety, lub zróbmy zdrowe słodycze sami w domu.

6. Zadbaj o swoich bliskich, jeżeli zależy Ci na ich zdrowiu zaproś na wspólny posiłek, w którym znajdą wiele warzyw, chude mięso i produkty zbożowe. Pokaż, że domowa kuchnia nie musi być obfita w tłuszcz i ciężko produkty. Ugotujcie razem prosty i smaczny posiłek, który będzie inspiracją do dobrej zmiany .

7. Zamiast ciasta na deser przygotuj sałatkę owocową, pudding zbożowy lub zdrowe ciastka na bazie płatków owsianych i suszonych owoców. Niedzielny deser nie musi oznaczać kalorycznego ciasta.

8. Przygotuj sobie pakiet jedzenia na cały dzień, aby nie kusiły Cię szybkie i niezdrowe rozwiązania takie jak jedzenie na mieście w wątpliwych miejscach czy jedzenie byle czego na szybko. Możesz zrobić to już dziś z naszą pomocą! :)

Czytany 643 razy Ostatnio zmieniany środa, 18 maj 2022 12:07